bugün
yenile
    1. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      1929 - 1989, türk yapımcı ve sinema yönetmeni. geniş izleyici kitlesinin ilgisini çeken kalabalık kadrolu güldürüleriyle türk sinemasında bir tarz oluşturmuştur. (bkz: arabesk) (1988) (bkz: aşık oldum) (1985) (bkz: namuslu) (1984) (bkz: hababam sınıfı güle güle) (1981) (bkz: banker bilo) (1980) (bkz: erkek güzeli sefil bilo) (1979) (bkz: gülen gözler) (1977) (bkz: hababam sınıfı tatilde) (1977) (bkz: şabanoğlu şaban) (1977) (bkz: hababam sınıfı uyanıyor) (1976) (bkz: süt kardeşler) (1976) (bkz: hababam sınıfı sınıfta kaldı) (1975) (bkz: hababam sınıfı) (1975) (bkz: salak milyoner) (1974) (bkz: köyden indim şehire) (1974) (bkz: mavi boncuk) (1974) (bkz: oh olsun) (1973) (bkz: yalancı yarim) (1973) (bkz: canım kardeşim) (1973) (bkz: sev kardeşim) (1972) (bkz: tatlı dillim) (1972) (bkz: senede bir gün) (1971) (bkz: beyoğlu güzeli) (1971) (bkz: son hıçkırık) (1971) (bkz: kalbimin efendisi) (1970) (bkz: küçük hanımefendi) (1970) (bkz: sürtük) (1970) (bkz: boş çerçeve) (1969) (bkz: ingiliz kemal) (1968) (bkz: sevemez kimse seni) (1968) (bkz: nilgün) (1968) (bkz: ömre bedel kız) (1967) (bkz: yaşlı gözler) (1967) (bkz: ölünceye kadar) (1967) (bkz: sürtüğün kızı) (1967) (bkz: seni bekleyeceğim) (1966) (bkz: seni sevmiyorum) (1966) (bkz: ben bir sokak kadınıyım) (1966) (bkz: bir millet uyanıyor) (1966) (bkz: senede bir gün) (1965) (bkz: sürtük) (1965) (bkz: helal adanalı celal) (1965) (bkz: kart horoz) (1965) (bkz: fatoş'un fendi tayfur'u yendi) (1964)
    2. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      gerçek bir dahi. her filmi güzeldir.
    3. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bildiğimiz birçok güzel filmin çoğunda kendisinin imzası vardır. kendisi gibi başka bir yönetmen için; (bkz: natuk baytan) ancak söylemezsem çatlarım; ertem eğilmez bir çeşit devrinin acun ılıcalı'sıdır. acun ılıcalı'nın günümüzde sikik sokuk yarışmalarla yaptığını, komedi filmleriyle yapmıştır. zira 1970'lerin ortasında ve 80'lerin başında ülkede her türlü adaletsizlik ayyuka çıkmış ve sokaklarda kan gövdeyi götürürken, eğilmez yaşadığı döneme fazlasıyla duyarsız kalmış, bununla yetinmeyip çektiği filmlerle halkın dikkatini başka yöne çekerek asıl konudan sapmasını sağlamıştır. şimdi o filmleri çok sevmemiz bu gerçeği değiştirmez. çünkü hakikat bu. oysa sinema gibi efsane bir güç elindeyken daha toplumsal filmler yapabilirdi. yaptığı en toplumsal film, canım kardeşim'dir. onu da, yaşadığı devirde baskılara dayanamadığı için çekmiştir. tamam, her sanatçı illa toplumsal konularda fikir beyan etmek ya da onların sorunlarıyla gerçekten ilgilenmek zorunda değil belki ama insan olana, ilgilenmek yakışır. bu arada, oyuncuları üzerinde inanılmaz hegamonya kuran bir insandır ertem eğilmez. tarık akan'ı başka filmlerde oynadığı için bir noktadan sonra hiçbir filminde oynatmamış, kemal sunal'a ise yine ynı nedenlerden ötürü boş senede imza attırmıştır. hatta kemal sunal'ın senetlerini dündar kılıç, ertem eğilmez'den almıştır. aynı dündar kılıç, yılmaz güney hapishanedeyken onun filmlerine sponsor olan insandır. kemal sunal'ın oynayıp natuk baytan'ın çektiği filmlere ise kardeşi yahya kılıç sponsor olmuştur. yani, yapımcı. *** bu açılardan baktıktan sonra ertem eğilmez filmlerinden eski tadı alacağımı pek sanmıyorum açıkçası. çünkü kanunen ortada hiçbir sorun yok ancak vicdanen çok büyük kusurlar mevcut. maalesef gerçek bu. ***
    4. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      hepimizin çok sevdiği aile filmlerinin, hababam sınıfının, canım kardeşimin yönetmeni. kendi şirketi olan arzu film ile türk sinemasına bir sürü güzel film armağan etmiştir. fakat bu naif filmleri çeken eğilmez biraz mafyatik takılırmış. örneğin tarık akan ile zıtlaşınca 'sana bu piyasada ekmek yedirmem' gibi tehditler savurmuş kemal sunal'a boş senetler imzalatıp başka şirketkerle çalışmasını engellemiştir. yine de o filmlerinin hatrına kendisini güzel yad etmek gerekir.